تبلیغات
درس عربی
درس عربی
در ماشین زندگی راننده باشیم نه مسافر. 
قالب وبلاگ
نویسندگان
لینک های مفید

1- تمرینات درس عربی 3 كم است و موارد تحت عنوان تمهید در قواعد باعث تمسخر گردیده است .

2- در ص 106 المستدرك هیچ تناسبی با مبحث مورد تدریس از نظر موضوع ندارد .

3- درس 7 تمرین درس در رابطه با منادا نیست.

4- در درس تمییز تعریف دقیقی از تمییز نشده و به تمییز نسبت اشاره‌ای ندارد.

5- در درس 5 جمله ی آخر گفته آنها تكبیر می‌گفتند و كف می زدند تصور چنین چیزی چندان منطقی نیست.

6- در كارگاه ترجمه ص 46 هر دو ترجمه ی و من یطع با توضیح بالا صفحه هماهنگی ندارد.

7- تمرین‌های تعیین نقش ( اعراب ) در درسها كم است

8- قواعد اعلال نا مفهوم و گنگ است .

9- در حرف معتل ها در بابهای ثلاثی خیلی كوتاه و مختصر بحث شده است .

10- بدون معلم و با معلم درس 1 و2 و3 بسیار مشكل است.

11- كتاب عربی 3 به جای این كه از ساده به مشكل طراحی شود از مشكل به ساده طراحی شده است.

12- درس یك مطالب خیلی زیاد است و وقت برای آن كم است.

13- در ص 69 خط 5 در جمله من الذی ارفع شأنا و ..... بهتراست كلمه الذی حذف شود.

14- بحث فعل مضاعف بسیار سطحی و گذرا بیان شده است وظیفه ی معلم در مقابل سؤالات دانش آموزان كه می خواهند آن را صرف كنند چیست؟

15- درس تذكار در عربی 3 واقعا در درس اول نیاز است تا آموخته های سال گذشته را یادآوری نماید.

16- باید تجزیه و تركیب در تمام درسها گنجانده شود .

17- ص 101 همزه لأنه بصورت لإنه باكسر نوشته شده .

18- در ص 87 در مورد كلمه دقائق كه با تنوین ذكر شده دانش آموزان نمی دانند كه چرا باید به خاطر شعر یك قاعده اعمال نگردد و آیا می شود هر جایی به چنین نتیجه ای رسید .

19- بهتر بود در درس 6 عربی 3 متنی استفاده شود كه بیشتر قواعد درس را در آن گنجانده باشد .

20- در ص 91 جمله (( كل شی هالك الا وجهه)) را با اعراب گذاری آورده و از ص 94 همین جمله را داده و خواسته كه دانش آموز حركت گذاری كند .

21- در قسمت منادا غیر مستقیم به بحث منادای شبه مضاف اشاره كرده و تمرین هم داده كه كار را مشكل كرده است . نه می شود از آن گذ شت  و نه می شود مفصل توضیح داد .

22- شماره دار نبودن تمرینات كارگاه ترجمه و اضواء القرآنیه اهمیت آن را در نظر دانش‌آموزان می‌كاهد .

23- د ر ص 54 تمرین سوم شعرت بدون حرف جر باء به معنی احب نیست.

24- با وجود این كه در قسمت حال كتاب سعی می كند مشتق بودن آن را به دانش آموز القاء كند ولی با آوردن كلمه وحد بعنوان جامد و حال معلم را دچار مشكل در توضیح آن نموده.

25- در ص 54 تمرین چهارم بهتر بود حركات كلمه ( فرح ) گذاشته شود تا متضاد آن معلوم گرد د . چون  فرح  متضاد ش با فرح فرق دارد .

26- متن درس ( البطلة مسلمة ) از لحاظ ترجمه مشكل است و با به كار بردن متعدد حال و مقدم و موخر شد مبتدا و خبر ترجمه را مشكل می سازد .

27- در سطر 4 متن البطلة المسلمة كلمه وقف علی یعنی اطلاع  یافت نه ایستاد.

28- در سطر 4 و5  متن البطلة المسلمة صاحب جمله حالیه احد نكره است .




طبقه بندی: درس و آموزش،
برچسب ها: اشكالات کتاب عربی 3 تجربی،
[ شنبه 2 بهمن 1389 ] [ 03:09 ق.ظ ] [ فریبا حزباوی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


با سلام و درود
این وبلاگ برای استفاده‌ی دانش‌آموزان عزیز و همکاران گرامی طراحی شده. امیدوارم این تلاش ناچیز گام مثبتی در جهت گسترش دانش و فراگیری عزیزان باشد. نظرات و پیشنهادات شما می‌تواند این نهال را به ثمر برساند.
همواره شاد و پیروز باشید.


لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :